Mystica
0,-
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

FAQ - Ofte stilte spørsmål

Her finner du mulig den informasjonen du søker:
 

PAKKE UTLEVERT DIN POSTKASSE - men pakken ligger ikke i postkassen

Alle pakker som er for store for postkassen, vil bli levert "Post i Butikk". Kunden vil allikevel noen ganger få beskjed om at «pakken er utlevert i din postkasse» pr. SMS eller E-mail. Postmannen tar de som er for store, med seg til Post i Butikk og du skal få en hentelapp fra dem.
Av erfaring vet vi også at mange steder får man bare «purring» på å hente pakken i Post i Butikk.
 

NÅR DIN ORDRE BLIR DELT OPP I 2 ORDRER

Vit at ved din ordre, vil Klarna/Vipps/Paypal/Visa først«reservere» ordresummen. Slik at vi kan justere ned beløpet hvis vi f.eks ikke kan levere alt på din ordre.

Her er hva som skjer hvis vi må dele opp ordren i 2 ordrer:
Klarna m.m. «arresterer» summen for den din ordre, vi aktiviserer den første ordren og får pengene for de varene som vi sender. Klarna m.m. holder summen for restordren fortsatt i «arrest» og når vi sender det til slutt, aktiviserer vi summen for restordren og da «frigir» Klarna summen og overfører den til oss.

Hvis vi ikke kan levere de siste varene og vi må kansellere, vil Klarna m.m. «frigi» denne summen og returnere den til deg.(eller redusere din totalgjeld hos dem) 
 

NÅR VI HAR "NULLET" EN VARE PÅ ORDREN DIN

Da er vi utsolgt og når vi nuller en varelinje, justeres summen automatisk hos Klarna m.m. tilsvarende. 
Ikke alle kunder ser det, da opprinnelige trekksum sum justeres ned i mange tilfeller. 


PAKKE I RETUR

Vi får endel pakker i retur da oftest Posten ikke kjenner til mottakers nye adresse eller at kundens Postkasse ikke er merket med fullt navn og adresse.

Det er nå blitt avsenders ansvar og påse at mottaker har sin adresse registrert hos Posten.
Mange tror det holder med å registrere ny adresse hos Folkeregisteret/Altinn.no, men det gjør det ikke.
Man må også registrere seg hos på Posten sin hjemmeside.
 

ER VÅRE STENER&KRYSTALLER EKTE?

Det er et spørsmål vi får ofte.. Vi kan ikke bruke dyre tester for å sjekke enhver stein, da hadde prisene mangedoblet seg, men vi gjør alt i vår makt for å hindre falske steiner. Vi kjøper av store og markedsledende leverandører som absolutt ikke ønsker å selge falske steiner. De selger også til gullsmeder, museer m.m. Og vi har opparbeidet oss stor erfaring og foretar enkle tester hvis vi får inn et parti som avviker fra normalen.

NB: Stener som f.eks Opalitt, Aurakrystaller, Turkis Hovelitt er menneskeskapte/endret sin form og da står det informert om under hver enkelt stein.

KJØPE DIREKTE?

Hvis du/dere ønsker å se varen fysisk før /du dere kjøper, ta kontakt med oss på e-mail. Vi tar i mot kunder 1 dag pr.måned og varer kan da kjøpes direkte fra lager. Vi har Vipps el. VISA-terminal.

Vi må dessverre prioritere våre bestillinger fra dere kunder og ved å samle besøk til 1 dag pr.måned, får vi optimalisert ordrer og fysiske besøk.

Kunder som abonnerer på vårt nyhetsbrev, får beskjed om hvilken dag pr.måned vi holder åpent for kunder.
Vår adresse: Nedre Eikervei 37 A - 3045 DRAMMEN
(Vis a vis City Self Storage Inngang 1 og 2 . Vi har sideinngangen ved bussholdeplassen)

VIPPS HAR TRUKKET MEG DOBBELT (SUM TRUKKET 2 GANGER)

Vi har erfart at noen få ganger blir kunder trukket 2 ganger ved bruk av Vipps. En feil som de jobber med.
MEN: Vi i Mystica får kun den ene summen og når vi har pakket sendingen, aktiviserer vi ordren og summen
blir da hentet fra Vipps. Vi har ingen mulighet til å trekke mer enn ordrens sum. 
Den andre summen blir stående som "reservert" og vil returneres tilbake til kunden. Du som kunde trenger ikke å foreta deg noe som helst. Hvis behov for mer informasjon, ta kontakt med Vipps. Vi kan ikke hjelpe mer enn å informere.

ER DERES VARER ETISK HENTET/UTVUNNET/FREMSTILT/BÆREKRAFTIG?

Vi kjøper fra 50-talls forskj. produsenter/leverandører og har ingen mulighet til å kontrollsikre slikt.
Vi har ikke midler til å reise til hver enkelt produsent.

Spør vi de enkelte produsentene, så er de «dressert» til å si ja. Det holder ikke for oss.

Men: Vi kjøper fra store handelshus stort sett og bl.a. støttes enslige kvinner med eller uten barn i India. Deler av omsetningen går f.eks til å sikre jobber i lokalsamfunnet og f.eks gjenplanting av trær eller donere til de som skal passe på at kun "skadet/død" Palo Santo trær skal brukes til Palo Santo Produkter. Originale Maya-Produkter som gir støtte til urfolket. Andre etiske firmaer er f.eks Holy Lama og English Teashop.
Vi blir alltid oppfordret til å gi en donasjon og vi har bl.a. donert til en landsby i Afrika som lager flere av produktene.


FAKTURA


Vi kan utstede faktura til kommuner, statlige institusjoner og større privatfirmaer.
Ordren sendes da til oss på e-mail. Husk fakturaadresse og event. ref.mottaksnummer. Husk å påføre riktig
kontaktperson og leveringsadresse.

JEG KOMMER IKKE VIDERE FRA HANDLEKURVEN

Når man ikke kommer videre i til å betale, fra handlekurven, så skyldes det at 1 eller flere varer i din
handlekurv har blitt utsolgt i mellomtiden. Varen(e) må fjernes før man kan gå videre.
Se etter underlinje «må fjernes…» «eller 5-40 dagers lev.tid».

 

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke